Niewielka firma, która skupia swoją działalność na internecie ma dużą szansę na odniesienie sukcesu pod warunkiem wyboru wystarczająco interesującego produktu lub usługi. Warto także zauważyć, że strony typu branżowy katalog firm w znacznym stopniu ułatwiają promocję i pozwalają zwiększyć szansę na szybszy sukces. O czym jednak warto wiedzieć prowadząc małą firmę internetową?
Strona internetowa firmy
Pierwszą i najważniejszą kwestią jest posiadanie strony internetowej. Każda firma, niezależnie od tego czy skupia swoją działalność jedynie na internecie czy działa również lokalnie, powinna dysponować odpowiednio atrakcyjną witryną www. Założenie strony internetowej nie kosztuje dużo, a same wydatki na jej utrzymanie z pewnością nie nadwyrężą budżetu przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać, że strona www firmy powinna zawsze zawierać aktualne i ważne informacje, między innymi dane dotyczące możliwości nawiązania kontaktu w celu złożenia zamówienia na produkty lub usługi. Niezmiernie ważna jest także interesująca szata graficzna.
Google Analytics
Aby skutecznie kontrolować i mieć wgląd w to jak sprzedają się produkty i jak działają poszczególne kampanie reklamowe warto wyposażyć się w odpowiednie narzędzia, które ułatwią tego typu analizę. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Google Analytics, które w zupełności wystarczy dla małej firmy, która ma niewielki asortyment produktów lub usług i nie prowadzi równocześnie wielu kampanii reklamowych. Dzięki tego typu analizom można bardzo precyzyjnie oszacować to w jakim miejscu konieczne są pewne usprawnienia i co należy zrobić, aby poprawić skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych. Narzędzia analityczne pomagają w znaczny sposób ograniczyć koszty reklamy i dostosować stronę firmy, a także sklep internetowy do oczekiwań konkretnych klientów.