Prowadzenie poczytnego profilu firmowego w serwisie Facebook wymaga odpowiedniego zaangażowania, wiedzy oraz dużej ilości czasu. Jeśli spojrzymy na pozostałe, popularne serwisy typu social media takiej jak na przykład LinkedIn czy Instagram to zauważymy, że liczy się regularność i aktywność w zamieszczaniu treści. Sukces i interakcja z fanami/klientami jest w obecnej sytuacji kryzysowej na rynku niezwykle istotna dla każdej firmy. Wszystkim tym przedsiębiorcom na pomoc wychodzą agencje interaktywne takie jak https://kryzysowy.marketing, które przygotowały szereg profesjonalnych usług. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, aby przekonać do siebie fanów?

Krótkie teksty

Ludzie chcą wykorzystać jak najlepiej swój czas wolny i zobaczyć jak najwięcej interesujących ich treści. Jeśli post będzie długim elaboratem lub rozprawą naukową to z pewnością nie wzbudzi dużego zainteresowania i część osób zwyczajnie go zignoruje. Dlatego warto w większości skupić się na krótkich publikacjach w których można zamieścić maksimum treści przy minimalnej ilości znaków. Uniwersalnym rozwiązaniem są cytaty, które zmuszają do przemyśleń, a tym samym do chęci wyrażenia swojej opinii.

Rozmawiaj i poproś o sugestie

Jeśli wszystkie plany spaliły na panewce i zupełnie nie mamy pomysłu co może wzbudzić zaangażowanie fanów to nie należy obawiać się tego, aby wprost zapytać o sugestie osoby, które polubiły firmowy fanpage. Oczywiście tego typu sugestie i pomysły powinny być rozważone pod kątem profilu i branży firmy w taki sposób, aby pasowały do ogólnego konceptu i aby sprawiało to wrażenie spójności.

Nagradzaj zaangażowanie fanów

Konkursy lub też różnego rodzaju promocje skierowane wyłącznie do fanów na Facebooku podkreślą to jak bardzo wartościowe oraz prestiżowe jest przebywanie wśród danej społeczności. Jeśli dodatkowo fanpage informuje swoich użytkowników o tym, że tylko tutaj są dostępne ekskluzywne informacje oraz promocje to tym bardziej będzie miało to wpływ na to, że użytkownicy w podziękowaniu wynagrodzą firmę większym zaangażowaniem w postaci podziękowań lub polecania znajomym.

Reaguj na bieżące wydarzenia

Ważne święta, uroczystości, a może rocznica powstania firmy? Prowadzenie firmowego fanpage jest istotne i nie można zapominać o ważnych dla społeczności wydarzeniach i niezależnie od harmonogramu postów również poruszać takie tematy. Można z wyprzedzeniem informować o pewnych ważnych datach lub zaplanować za pomocą wbudowanego w Facebook terminarza odpowiednie wydarzenie, które rozpocznie się konkretnego dnia.

Regularność wpisów

Nic tak dobrze nie zwiększa zaangażowania fanów jak dobrze dobrany terminarz wpisów. Jeśli firmy fanpage przypomina o sobie regularnie to fani przyzwyczajeni do tego, że otrzymują wartościowe nowinki i rozrywkę co określony czas będą chętniej powracali, nawet jeśli danego dnia nie zauważą posta od firmy na swoim wallu.

Jak zdobywać cenne zaangażowanie fanów na Facebooku?