UM Pabianice: Informacja dla podatników podatku od nieruchomości prowadzących działalność gospodarczą na ul. Zamkowej, Warszawskiej i Łaskiej, wzdłuż remontowanej linii tramwajowej
W trosce o lokalnych przedsiębiorców, którzy przez utrudnienia związane z remontem ulic Zamkowej i Warszawskiej odnotowują znaczny spadek dochodów, Prezydent Miasta Pabianic informuje, że na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) podatnicy mogą zwracać się z indywidualnymi wnioskami do Organu podatkowego o udzielenie ulg w zapłacie podatku od nieruchomości, o których w przywoływanej ustawie.
Zgodnie z art. 67a, ze względu na ważny interes podatnika lub ważny interes publiczny organ podatkowy może:
- umorzyć zaległość podatkową, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną,
- rozłożyć na raty lub odroczyć (przesunąć w czasie) zapłatę podatku,
- rozłożyć na raty lub odroczyć zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.
Umorzyć można zaległość podatkową, a więc podatek lub ratę podatku nie zapłacone w ustawowym terminie płatności. Ustawowe terminy płatności dla osób fizycznych przypadają do: 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego, lub w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Dla osób prawnych terminami zapłaty rat podatku są: za styczeń do 31 stycznia, a za pozostałe miesiące do 15-go dnia każdego miesiąca roku podatkowego.
W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, ww. ulgi stanowią pomoc de minimis.
Ponieważ, jak sygnalizują przedsiębiorcy z remontowanych ulic, spadek ich dochodów nastąpił na skutek utrudnień związanych z remontem głównej arterii miasta, do wniosku będzie konieczne przedłożenie informacji o dochodach uzyskiwanych w poszczególnych miesiącach: 2019 r. i 2021 r. oraz za okres bieżący (do miesiąca, poprzedzającego miesiąc, w którym składany jest wniosek o udzielenie ulgi). W przypadku, gdy wnioskującymi o ulgę są osoby fizyczne, do wniosku wraz z uzasadnieniem należy złożyć oświadczenie o stanie majątkowym ze wskazaniem struktury dochodów i wydatków oraz zestawieniem kosztów, dochodów, straty. Osoby prawne złożyć powinny bilans i rachunek zysków i strat za wskazany wyżej okres. Dodatkowo przedsiębiorcy zobowiązani są do złożenia formularza informacji o pomocy de minimis za okres trzech lat kalendarzowych.
W razie wątpliwości, Organ podatkowy może poprosić o dodatkowe wyjaśnienia i dokumenty, niezbędne do rozstrzygnięcia zgłoszonego żądania.
W załączeniu znajdują się wzory niezbędnych dokumentów.
Wniosek o udzielenie ulgi w zapłacie należności podatkowych
Odpowiedzialny za treść | Beata Strojny |
---|---|
Data wytworzenia | 27.10.2021 |
Opublikował w BIP | Dariusz Szymański |
Data opublikowania | 27.10.2021 13:28 |
Liczba pobrań | 2 |
Oświadczenie o stanie majątkowym
Odpowiedzialny za treść | Beata Strojny |
---|---|
Data wytworzenia | 27.10.2021 |
Opublikował w BIP | Dariusz Szymański |
Data opublikowania | 27.10.2021 13:28 |
Liczba pobrań | 1 |
Zestawienie dot. dochodów/straty za poszczególne miesiące 2019 roku, 2021 roku i okres do miesiąca, poprzedzającego miesiąc, w którym składany jest wniosek o udzielenie ulgi
Odpowiedzialny za treść | Beata Strojny |
---|---|
Data wytworzenia | 27.10.2021 |
Opublikował w BIP | Dariusz Szymański |
Data opublikowania | 27.10.2021 13:28 |
Liczba pobrań | 0 |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Informacja przedsiębiorcy o uzyskanej pomocy de minimis lub jej braku
Klauzula informacyjna RODO
Informacja o konieczności podania do publicznej wiadomości kwoty udzielonej ulgi z podaniem nazwiska i imienia lub nazwy beneficjenta pomocy
Odpowiedzialny za treść: | Beata Strojny |
---|---|
Data wytworzenia: | 27.10.2021 |
Opublikował w BIP: | Dariusz Szymański |
Data opublikowania: | 27.10.2021 13:28 |
Liczba wyświetleń: | 50 |
Powiadom znajomego
Urząd Miejski w Pabianicach,
bip.um.pabianice.pl/contents/content/1092/17614
Autor: krystian