Prowadzenie firmy działającej lokalnie jest dla wielu osób ogromnym wyzwaniem. Wynika to głównie z tego, że coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez internet. Nawet w przypadku usług widać wyraźną tendencję w której ludzie chętniej zamawiają te usługi wygodnie w sieci. Jak więc temu zaradzić?
Pomocne może być wykorzystanie marketingu w służbie firmie lokalnej, aby zachęcić niezdecydowanych do zakupu właśnie w tym konkretnym przedsiębiorstwie. Pomocne mogą być na przykład strony typu katalog firm, które umożliwiają promowanie firmy w obrębie danego województwa, miasta lub lokalizacji. Jakie jeszcze inne sposoby warto rozważyć?
Serwisy społecznościowe
Facebook to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce i na świecie. Sporą zaletą jest z pewnością to, że można w łatwy sposób dotrzeć do osób działających w konkretnych, lokalnych społecznościach, na przykład poprzez ogłoszenia lub fora dyskusyjne stworzone w obrębie grup zainteresowań. Ciekawą opcją jest też Facebook Ads, który pozwala bardzo precyzyjnie skierować reklamę do osób mieszkających w konkretnym mieście, według wieku, płci i zainteresowań. Jak łatwo się domyślić – im bardziej sprecyzowany zasięg tym większa szansa, że trafi do osób, które faktycznie będą zainteresowane tym co ma do zaoferowania dana firma.
Portale ogłoszeniowe
Większość portali ogłoszeniowych pozwala segregować oferty według konkretnej lokalizacji wraz z możliwością ograniczeń w kwestii dystansu do wybranej liczby kilometrów. Ma to swoją niepodważalną zaletę – firmy, które działają jedynie lokalnie mogą za pomocą serwisów ogłoszeniowych zaprezentować swoją bogatą ofertę z podziałem na konkretne kategorie. Dodatkową zaletą jest to, że reklama jest względnie tania – sporo serwisów tego typu umożliwia bezpłatne dodawanie ogłoszeń. Płatną opcją zwykle jest tylko wyróżnianie ogłoszeń na tle innych.