Nie ważne czy prowadzimy knajpę, blog o modzie, albo domek w górach. Dążymy do tego żeby proponowane przez nas treści bądź usługi zobaczyło jak najwięcej osób. Dlatego też nasz wzrok staramy się kierować ku FB, gdyż widzimy nie kryjąc przy tym szansy na tanie wypromowanie naszej firmy. Nie mniej jednak portal FB dotyczy całego świata, a wszyscy dobrze wiemy: światem rządzą pieniądze. Bez płatnych reklam wybicie fanpage będzie nieosiągalne (jeśli nie mamy na myśli firmowy fanpage, na który będziemy zamieszczać urocze kotki lub inne przyprawiające o śmiech obrazki). Ale nie trać głowy! Tutaj postaram się podać opcje na to jak z przy odrobinie pracy wypromować względem konkurencji fanpage.

promowanie na fb firmy

PO PIERWSZE: zamieszczana treść

Jednym z kluczowych sposobów na promowanie na FB firmy jest jak wszyscy domyślają się generowanie autorskiego tekstu, jednak nie byle jakiego, tylko angażującego. Co to tak na prawdę angażujące wpisy na Facebooku? Prawdę powiedziawszy to te posty, które opisują niezbędne info ewentualnie te zachęcające do interakcji. Przyjmując, że jesteśmy ekspertami w tym co robimy - możemy użyć narzędzia jakim jest Facebook żeby podzielić się z klientami zdobytą specjalistyczną wiedzą. Stwórzmy właściwy post, lub inną notkę z eksperckimi poradami, a zobaczysz, że znajdą się chętni do jej przeczytania oraz polecenia innym użytkownikom. Niemniej jeżeli licznik polubień naszego fanpage wskazuje na okrągłe zero, to niestety – nie uda nam się go wybić bez pozostałych działań.

Jednak kiedy powstanie decyzja, iż chcemy pozostać przy bezpłatnej drodze promowania, winniśmy zainteresować się grupami dyskusyjnymi na portalu FB. W tym przypadku zasada jest prosta – tworzymy tekst, który zwróci uwagę właściwej grupy odbiorców: piszemy o tym na dedykowanej grupie. Na przykład, jeśli stworzyliśmy wartościowy według nas post (albo artykuł na blog – jeżeli taki posiadamy) na temat zioła takiego jak skrzyp polny, dodajemy wtedy opisaną informację na któreś z grup dotyczących ziół oraz zielarstwa. Niektórym z nas wyda się to dziwne, iż osoby na FB zrzeszają się w grupy, więc najbardziej lubiana grupa odnośnie ziół ma...uwaga ponad 25 000 odbiorców! Dużo nie? Sprawdź to sam. Co robimy dalej? Możemy się zrelaksować oraz cierpliwie czekać. Jeśli wprowadzone przez nas teksty na prawdę są przydatne oraz ciekawe, wówczas osoby je dobrze ocenią i prawdopodobnie będą śledzić nasz fanpage. Pamiętajmy jednakże, iż grupy dyskusyjne są na swój sposób hermetyczne i mają własne zasady. Skontaktuj się z tymi normami przed wspomnianymi działaniami. Nie zapominaj również, iż nie tylko powinniście brać, jednak także dawać to znaczy nie parać się wyłącznie publikacją reklamy, jednak jednocześnie służyć pomocą oraz reagować (profesjonalnie!) na wypowiedzi innych użytkowników.

Biorąc to wszystko pod uwagę, powinniśmy próbować oznajmić społeczności Zuckerberga, że stworzyliśmy świetny opis. Możemy pójść drogą z kierunkowskazem płatne (zdecydowanie łatwiej...no ale jednak...trzeba zainwestować) bądź też bez-kosztowo (opcjonalnie dwiema ścieżkami równolegle ;)). Kiedy zdecydujemy się tę opcję płatną, świadczymy swoje działania przez kampanię reklamową umieszczoną w Business Facebook Manager, gdzie nasze cele reklamowe ustawiamy na aktywność odnośnie posta. Jeżeli nie miałeś styczności z płatną reklamą na portalu Facebooku, a chciałbyś bardzo skutecznie dotrzeć do nowych fanów/klientów: nie czekaj, skontaktuj się z nami.

zdjęcie o promowaniu firmy na fb

PO DRUGIE: komentarze

Spójrzmy na komentowanie. Warto z nich korzystać w przypadku promocji profilu fanpage na FB. To również nie jest trudne. Zamieszczamy komentarze mądrze we wpisach odbiorców fejsa na innych profilach fanpage lub tematycznych grupach dyskusyjnych. Niemniej jednak, jeśli chętnie udzielamy się w komentarzach wpisów pod fanpage firmy konkurencyjnej, to nie wiem jak byśmy się nie starali i pomagali, możemy zostać zbanowani przez administratora profilu fanpage (chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego). Jednakże, jeżeli będziemy tworzyć w swoim otoczeniu otoczkę osoby, która jest znawcą w branży, zostanie to odebrane bardzo dobrze, a dalej nie będzie już bardzo trudne osiągnięcie dodatkowych polubień.

PO TRZECIE: udostępnienia kluczem do zwycięstwa

Niezłą opcją promocji strony fanpage jest regularne udostępnianie opracowanych wpisów. Udostępnianie wpisów od innych osób jest teraz najbardziej znanym typem wpisów na Facebook. Jeżeli udostępnianie treści z branżowych stron fanpage raczej nie wytworzy dla nas pożądanych fanów, to udostępnienie przez inną firmę naszej strony fanpage lub danego wpisu na FB jest doskonałym sposobem do nowych fanów. Czy to może być osiągalne? Odnośnie tego należy spoglądnąć na wymianę barterową. Skontaktujmy się z innym administratorem fanpage, który pośrednio lub bezpośrednio związany jest z tym co robimy oraz przekonajmy tego administratora żeby udostępnił nasz wpis na własnej stronie.

Oczywiście my także będziemy musieli coś zaoferować. Najodpowiedniejsze będzie share to share. Załóżmy, że właśnie to my ubiegamy się o pomoc: interpretujemy to w taki sposób, iż jesteśmy „mniejsi”. W ten sposób wspomniana wymiana zdaje się być niezbyt korzystna dla drugiej strony. Przez to musimy go zachęcić do działania - np. jedyną w swoim rodzaju zawartością posta. Jesteśmy w stanie go również zaangażować we współpracę trochę w bardziej materialny sposób :-). Niby jak? Ciężko wydać ogólną instrukcję. Po prostu, jeżeli fotografia to nasze drugie "ja" to zaproponujmy nasze zdjęcia, tworzymy hand-made? Dostarczamy nasze efekty pracy. Mamy gospodarstwo agroturystyczne na mazurach? Przedstawmy upust na nocleg. Najprawdopodobniej początkiem nasza współpraca będzie trochę platoniczna, ale nie dowiemy się tak naprawdę? Istnieje szansa, iż w końcu stanie się to wszystko bardziej emocjonalne :-]. Na portalach społecznościowych pojawia się również innowacyjny typ osób – to jest "influancerów". Są nimi osobistości, które za określoną opłatę wypromują usługę/produkt, dla przykładu generując tekst na własnym blogu lub też fanpage. Co nieco na temat influancerów można przeczytać w tym artykule.

PO CZWARTE: powiedz „tak” tagom

#-tag nie odgrywa na portalu FB tak znaczącej roli (inaczej niż na Istagramie), jednak nie jest prawdą, iż ich istnienie możemy ignorować. Na skutek czego pamiętajmy o umieszczaniu hashtagów w naszych wpisach. Każdy z nas wie, że nam to kompletnie nie zaburzy działań, a może odnajdzie nas urzytkownik, który przegląda tagi oraz trafi nie inaczej na naszą stronę fanpage.

PO PIĄTE: wyjdź poza internet!

Myśleliście o tym jak innymi środkami wypromować swój fanpage? Z całą pewnością w sieci odnajdziecie setki różnych rad. Dlatego też na sam koniec przedstawię Tobie taki pomysł, o którym często się zapomina. Po prostu - wypromować profil fanpage w "cztery oczy". Tym sposobem konwersujmy o jego istnieniu na imprezie z naszymi kumpelami (ale nie za każdym razem, bo prędzej czy później sami sprawdż nasz profil fanpage), poza tym zawieśmy w siedzibie naszej firmy wzmiankę o istnieniu naszej strony żeby odwiedzający naszą siedzibę klienci znaleźli firmę w Social Media. Możemy również dodać taką informację także na na przykład takich reklamowych materiałach promocyjnych jak ulotki reklamowe, wizytówki firmowe i tym podobne. Tak więc, jest wiele rozmaitych trików na to żeby osoby poza siecią zobaczyli działalność naszej firmy na Facebooku. Poczynając od zamieszczania sformułowania "polub naszą stronę fanpage" na opakowaniu papierowym, które daje się do cheeseburgera aż po szyld ze sformułowaniem „znajdziesz nas na portalu Facebook”, wiszący w widocznym miejscu naszego domu wypoczynkowego na mazurach.

Są to tylko niektóre z porad, które pozwolą odpowiedzieć Ci na zapotanie jak rozpromować firmowy fanpage, bądź przynajmniej przysporzą Tobie mocjen motywacji do podjęcia właściwych działań na FB. Jednakowoż pod żadnym pozorem nie powinniśmy się ograniczać jedynie do nich. Są na świecie różne motywatory, jedne nieco bardziej wymagające (dla przykładu tak zwane przynoszące skutki działania "RTM"), niektóre z nich nieskomplikowane, jednak nie nazbyt pochwalane, dla przykładu spam mailowy... możemy jednakowoż trzymać się zasad: nie ważne co się powiedziało, ważne że się powiedziało. Poszukujesz skutecznych fachowców przy promowaniu, skontaktuj się z naszą firmą - fb.48.media

agencja social media promowanie firmy na fb